Reparation

Reparation:


Hvis du oplever en vandhane der drypper, toilettet løber, eller radiatoren skal luftes ud, bedes du sende en mail til morten@mhboligudlejning.dk og vedhæft gerne et billede.


Hvis det er en størrere skade, som kræver øjeblikkelig opmærksomhed bedes i straks ringe på +45 40405714.

Inden du henvender dig:


Alt efter skaden i din bolig, bør du først tjekke en række ting, inden du tager kontakt.


  • Er strømmen gået?
    Tjek, om det kan skyldes, at en sikring er sprunget, eller hovedafbryderen er afbrudt.


  • Har du ingen varme og/eller vand?
    Tjek, om dit forsyningsselskab har fejlmeldt problemet, fx på deres hjemmeside.


  • Er afløbet stoppet?
    Prøv, om det hjælper at hælde afløbsrens i afløbet, og lad det stå et par timer. Har du ikke afløbsrens, kan du hælde et par liter kogende vand i afløbet efterfuldt af 1 dl opvaskemiddel, og lad det stå natten over.

Betaling for reparation:


Almindelige reparationer som fx et løbende toilet eller en tilstoppet radiator eller afløb, skal du ikke selv betale for.

Ved deciderede skader og mislighold skal du selv betale.
Det er derfor vigtigt, du har tegnet en indboforsikring. Boligafdelingens forsikring dækker kun skader på ejendommen og ikke skader i dit hjem.